Anmeldelse | Vokal

En drømmeverden affødt af instruktørens aparte teaterfantasi

Det er umuligt ikke at lade sig rive med af virtuositeten i Barrie Koskys iscenesættelse af Händels oratorium ‘Saul’.

★★★★★

En drømmeverden affødt af instruktørens aparte teaterfantasi | Operaanmeldelse | Magasinet KLASSISK

I 2015 præsenterede den australske instruktør Barrie Kosky sit bud på en ekstravagant iscenesættelse af Händels oratorium ‘Saul’. Det foregik på engelske Glyndebourne, operakompagniet der tilbage i 1996 kickstartede en trend med at opsætte Händels oratorier i en ultra-realistisk iscenesættelse. Nu har Koskys ‘Saul’ omsider fundet vej til Den Kongelige Opera i København, og her præsenteres en helt anden grundtanke: at operascenens besættelse af realisme ikke er vovet – men kedelig.

Vil du læse mere?

Køb et årsabonnement og få ubegrænset adgang til alle nyheder, artikler, anmeldelser m.m. på klassisk.org

Bestil abonnement
Tilmeld gratis nyhedsbrev | Magasinet KLASSISK

FLERE ANMELDELSER